L’objectiu d’aquesta acció, emmarcada en el programa
Xarxa de Centres Educatius Cooperants que impulsa el Fons Menorquí, és visibilitzar la realitat de les migracions
al món.
El passat dimecres 16, vam dur a terme la dinàmica vivencial FRONTERES on els infants van viure en primera persona el que es genera en aquests espais de trànsit, el que se sent quan algú es troba una barrera o frontera que no el deixa avançar.
Sense previ avís, a l´hora de sortir al pati, quan va sonar la música com cada
dia, l'alumnat es dirigí cap a les portes de sortida i les van trobar tancades,
amb un cartell que indicava que havien de dirigir-se a una Taula de Control per
a aconseguir una Tarjeta Verda que els permetria el pas i la sortida cap al
pati. L'
alumnat de 6è va col.laborar fent de controladors a les portes de sortida i també entregant les Tarjetes Verdes en les taules de control; van fer una molt bona feina.
Alguns/es van
aconseguir la Tarjeta tot d´una i van poder sortir al pati però d´altres, no. I
no sabien per quin motiu. En realitat, cada
taula de control tenia la consigna de donar Tarjeta únicament a les persones
que complissin una de les dues consignes que tenien assignades (per exemple: dur ulleres o botons en els pantalons o bé dur lletres a la camiseta o
una pulsera, etc).
Van ser moments intensos que van generar diversitat de sentiments, sorpresa, confusió, preocupació, fins i tot alguns infants es van enfadar o van plorar. També hi va haver mostres d'alegria quan aconseguien la seva Tarjeta.
Van ser moments intensos que van generar diversitat de sentiments, sorpresa, confusió, preocupació, fins i tot alguns infants es van enfadar o van plorar. També hi va haver mostres d'alegria quan aconseguien la seva Tarjeta.
Després d' un temps,
no massa llarg, les portes per a accedir al pati es van obrir per a tot l'
alumnat i es va fer palesa la seva alegria amb intercanvi d'abraçades i
somriures.
Una volta
acabat el temps d´esbarjo (que aquest dia vam allargar un poc més) ja dins
l'aula, cada grup va dedicar un temps a reflexionar
sobre el que havia passat i explicar com s´havien sentit.
Va ser també molt interessant escoltar con s'havien sentit els fillets i les filletes de 6è que havien estat responsables de controlar la sortida i entregar les Targetes.
Va ser també molt interessant escoltar con s'havien sentit els fillets i les filletes de 6è que havien estat responsables de controlar la sortida i entregar les Targetes.
Els seus
comentaris, vivències i reflexions s´han plasmat de maneres diferents: murals,
frases, dibuixos, escrits, .... que ara podeu veure exposats a l'
entrada del centre.
Les/els mestres valoram positivament aquesta
experiència que va permetre als infants fer-se una idea de com es deuen sentir
aquelles persones migrants o refugiades a qui no se'ls permet passar.
La mobilitat és
un aspecte universal de la humanitat. Les persones sempre ens hem desplaçat. Les
raons per migrat són tantes com migrants hi ha i aquestes raons sovint es sobreposen. Les motivacions personals, la pobresa, els conflictes, els desastres naturals, les violacions de drets humans, i la discriminació de gènere són solament
alguns factors que poden exercir un paper en la decisió de migrar.
Us convidam a parlar-ne amb els vostres fills i filles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.