5/5/18

Gent gran-Gent petita

Els infants dels grups de la Pluja i els Avions de 5 anys han duit a terme l'activitat
"Gent gran-Gent petita" que s'ofereix en el programa "Obrint Portes" de l'Ajuntament de Ciutadella. 

Van anar al geriàtric on van realitzar dues activitats: jocs i fer pastissets. D'aquesta manera van viure la petita gran aventura de compartir jocs i feina amb les àvies i els avis, açò va permetre experimentar valors, sentiments, emocions,...




El dia que els avis i àvies els van visitar a l'escola, uns dies més tard, va ser molt emotiu. Els havien preparat una petita representació teatral, els hi van mostrar la nostra escola i van conversar amb elles i ells menjant unes galetes sanes.




Tant les monitores del geriàtric, com els residents, com les mestres i tots els infants valoren aquesta experiència molt positiva. Han gaudit d’un intercanvi intergeneracional, coneixent, escoltant, dialogant, convivint, respectant, compartint amb aquests avis i àvies. 




Vegem què en pensen d'aquesta experiència les filletes i  els fillets:

  • Me va agradar molt jugar amb els avis i les àvies
  • Hi havia un joc de posar una pilota dins un cercle i alguns avis i algunes àvies ho van endevinar. Jo vaig estar molt contenta.
  • Me va encantar fer pastissets amb aquella àvia que era molt amable i m’ajudava molt.
  • Me vaig sentir molt bé quan m’ajudaven a fer pastissets.
  • Me va agradar molt el joc dels animals, me vaig sentir content perquè mai havia estat amb unes persones tan majors.
  • Me va agradar veure com feien caure les bitlles, un avi estava molt content.
  • Me va agradar fer pastissets perquè ens els han duit a s’escola.
  • Vaig ajudar a una àvia i li vaig dur més pasta per fer pastissets.
  • Vaig fer feina devora una àvia que era molt amable i me va demanar es meu nom.
  • Me va agradar molt s’avi Miquel perquè estava molt content.
  • Hi havia un avi que cantava molt.
  • A jo primer me feia por un avi però després mus va fer una broma i ja no feia por.
  • A jo quan vaig entrar no me feia cap por cap avi.
  • En Miquel feia bromes i feia veure que plorava perquè volia que juguéssim amb ell i noltros li dèiem que sí.
  •  Es molt xistós en Miquel. Cantava i feia molta gràcia.
  •  Llevat d’en Miquel tots els altres avis i les altres àvies estaven molt tranquils i tranquil·les.
  •  Quan noltros vam arribar tots els avis i les àvies estaven molt contents i contentes.
  •  Eren carinyosos amb noltros i noltros també amb ells i elles.
  •  Sàvia Teresa me va agradar molt perquè me va mostrar a fer pastissets.
  •  En sabien molt de fer pastissets.
  •  Hi havia un avi que se semblava a n’es meu avi.
  •  Aquella àvia me va dir que feia es pastissets molt bé.
  •  S’avi Miquel deia que no sabia jugar a bitlles.
  •  Sa darrera àvia de sa fila en sabia molt de jugar a bitlles, tenia els ulls ben oberts.
  •  Me va fer pena s’àvia Juanita que estava acotada perquè no podia aixecar es cap i devia estar molt malalta.
  •  Quan vam partir els hi vam fer abraços i besades, estaven molt contents i contentes. Noltros també. 

Tant de bo, aquestes accions serveixin per contribuir a potenciar els valors de convivència i de respecte dels més joves envers les persones més grans i que açò no sigui només fruit d’actuacions esporàdiques sinó que sigui habitual per tal de construir una 
societat més forta i més cohesionada


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.